Terug van weggeweest

Ik zie slecht in het donker. Gelukkig mijn paard niet.

Pas in het donker kwamen we aan in het dorpje van onze gids, bestaande uit negen ronde hutten met daaromheen de gezamelijke veestapel en bergen. En verder niks. Te paard is de enige manier om het dorp te bereiken en dus waren wij rond twaalf uur 's middags dapper op onze vervoersmiddelen geklommen.

'Hai' is het toverwoord om een 'Lesothos' paard in beweging te krijgen. Blijkbaar hadden sommige van ons de uitspraak nog niet helemaal onder de knie, met als gevolg dat het paard geen stap verzet. Wat later dan gepland arriveerde we dus in het dorp.

Verkleumden hongerigwaren we allemaal dolgelukkig met het paraffine kookpitje om onze bonen-uit-blik mee op te warmen. Het werd vervelend toen dat stomme ding niet uit wilde. Omdat ik het briljante idee 'uitblazen' tot uitvoer wilde brengen heb ik het dorp bijna gereduceerd tot acht hutten.

De schade viel mee en dus hadden wij nog een dak boven ons hoofd toen we om half negen met z'n achten in de twee bedden kropen. Koud hadden we het in ieder geval niet! Voor de bewoners waren wij net zo'n curiositeitals zij voor ons. Ondanks alle verschillen hebben we waarschijnlijk hetzelfde gedacht:onvoorstelbaar dat dit bestaat.

Na 'n rit met uitgestrekte velden, diepe ravijnen enrivierenweer heelhuids aangekomen.Niemand van het paardgestuiterd. Maarde combinatie van een hobbelig paard en de hobbelige weg bezorgde ons toch allemaal blauwe billen!

Op naar de volgende bestemming. Niet per paard dit keer, maar per bakkie. Met zijn achten in de laadbak, de wind in ons gezicht, scheuren door de bergen, zonder dat we ook maar een keer 'hai' hoeven te roepen.

Tessa

Ha Milou,

Hier weer eens een reactie vanuit Tiel.
Ik vind het hartstikke leuk om regelmatig je enthousiaste verhalen te lezen! En sinds je blog over verse ananas als ontbijt, moet ik steevast aan jou denken als ik zelf ananas eet ;-)
Geniet nog lekker de komende weken van dit Afrikaanse avontuur en wellicht tot augustus!!

Groetjes, Tessa

Anneke

wow, wat een mooie foto's en een indrukwekkend verhaal weer!!! houd maar lekker die warme jas aan daar!
(>30 °, in Montpellier, ff op bezoek daar, is ook niet alles)

Tante Diny

Hoi Milou
Ook weer meegemaakt op 'n ezel door Afrika,
Wat is het volgende avontuur?? je schrijft het ook leuk ik zie jou al hobbelen!
Het half jaar zit er bijna op voor jullie!
ben je thuis met de verjaardag van je moeder??
Wij zijn op vakantie in Frankrijk.
maar de 30 zijn we ook weer in Nederland.
Groetjes en geniet nog maar van de laatste Weken
Tante Diny