Van fris naar freezing

Eigenlijk had ik nu in een mini-busje over de Zuid-Afrikaanse wegen moeten hobbelen. Op weg naar Lesotho. Mijn laatste schoolweek zit erop en eigenlijk zou ik nu ijverig moeten studeren voor mijn tentamens. Maar eigenlijk heb ik daar nog niet zoveel zin in...

Het planis om met acht internationale studenten een weekje naar Lesotho te gaan alvorens weer met de neus in de boeken te duiken. Een uur geleden, ongeveer een uur voor vertrek, bleek echter dat onze auto nogbij de garage stond. Dat is niet direct een probleem. Ook dat hij nog niet gerepareerd was,is niet onoverkomelijk. Maar het feit dat die reparatie vandaag niet meer gaat gebeuren is toch op zijn minst 'lastig'. Onze hoop is nu gevestigd op een bus, die misschien wel, en misschien niet komt.Ja, dit is Zuid-Afrika!

Nouja, is dit wel Zuid-Afrika? Ik begin er zo langzamerhand aan te twijfelen! Gister ben ik even wezen shoppen. De aanwinsten: een dikke winterjas, muts en handschoenen. (Die handschoenen draag ik nu ik dit verhaaltje zit te typen!) De zon schijnt, maar speelt vals... het is hier koud! Zo koud dat het inmiddels geen probleem meer is dat de koelkast het niet altijd doet, mijn cel heeft een kelder-temperatuur!

Misschien is het maar goed dat ik inmiddels gewend ben aan een koude neus. Komende week wordt het namelijk nog ietsiepietsie kouder. Lesotho,een klein landje ergens midden in Zuid-Afrika, schijnt erg veel te lijken op Zwitserland... Geniet van het zonnetje de komende week, dan geniet ik van het sneeuwballengevecht!

Reacties

Reacties

Marlies

haha tsja..Het wordt daar nu inderdaad koud..en ik kan je zeggen...Dat is ERG koud...Pff, denk je naar een warm land te gaan..Niet dus, hier in Nederland zitten we er beter bij ;)

Even nog een tip, hoop dat je dit nog leest..Ga NIET zelf met de auto naar lesotho! Als je bij Drakensbergen zelf van de Sani-pas afgaat overleefd je auto het zeker niet! En het probleem is dan dat je niet opgehaald wordt door een autobedrijf uit drakensbergen en niet uit lesotho..sta je mooi te kijken..

Neem vanuit het hostel de tour naar de Sani pass...

Verder super mooi daar! Mooie wandelingen en vooral Lesotho is zo'n verschil..Erg mooi!
Geniet er nog van ookal wordt het koud :)

Kus Marlies

Froukje

Hey Milou!!

Al ben ik al behoorlijk bruin, ben toch nog een beetje jaloers dat jij daar in het koude Zuid-Afrika zit;)

De tentamens ga jij vast halen en genieten van de laatste weken is zeker geen verkeerd plan! Afrika ligt nu niet echt naast de deur om er even weer naar toe te gaan! Groot gelijk heb je:D Vervoer is dan wel heel erg handig;) Hoop dat een bus jullie redding wordt:D

Ik wens jou heel veel succes met je tentamens, maar natuurlijk ook heel veel plezier tijdens de reis!!!!

Kus vanuit Afferden

Marga en fam. Gradussen

Hoi Milou,

Als het goed is lees je dit berichtje pas over een week, en ben je nu (eindelijk) onderweg naar Lesotho, het wintersportoord van Zuid Afrika?? Wat een tegenstelling zeg, van bloedje heet tot wintersportkoud! Sofie vroeg zo net nog voor het slapen gaan, of ze de waaier ( ventilator) op haar kamer mocht zetten, ze had het zo heet! Het lijkt hier wel Zuid Afrika ha ha!!
Nog een leuke tijd die paar weken op de universiteit, en veel succes met het afsluiten van je stage bij de kindertjes, ze zullen vast jouw gezelligheid en aandacht missen!!!
Het gaat je goed en blijf genieten en verbazen van alles wat je tegenkomt, want de tijd begint te dringen.....

Véél groetjes van Marga en de rest uit Winssen

greet

Nou voor die tentamens zou ik maar niet zo bang zijn.jou kennende haal jij die wel.
Geniet maar lekker van de kou!!! brrr...... Wij zitten hier lekker in de zon.....Haal nog gewoon even alles uit die laatste weken. Voor je het weet is het voorbij .
geniet van het leven....

Greet en Theo

Inge

He Milou,

zal ik je jaloers maken... ik heb bruine benen joh pff, nu al en de zomer moet nog beginnen! Dit weekend heerlijk van het zonnetje kunnen genieten:P
jammer genoeg heb ik ook tentamen moeten maken vorige week en nu een vak van 9 tot 5 computeren. (dan liever koud en nog een beetje rondreizen)

geniet er nog maar van en succes met studeren!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!