Garden-route met Paulien en Jos

Weggaan is altijd makkelijker dan achterblijven. Bij mijn vertrekvan Schiphol geen traan gelaten, hier had ik een wc-rol nodig toenPaulien en Jos door een taxi bij de Old Jail werden opgehaald! Maarja, het is nietaltijd vakantie: er wacht een essay van 3000 woorden om geschreven te worden. Morgen. Vandaag nog een beetje nagenieten van de vakantie!

In Kaapstad mijn verjaardag gevierd met dropjes en een prachtig uitzicht vanaf Kaap de Goede Hoop. Daarnaper truck en met een kleurrijk gezelschap begonnen aan de Garden Route. Alleen voor het landschap is die al de moeite waard. Maar ook de wijn uit Stellenbosch en de struisvogelrit waren spectaculair.

Nadat het minstens twee minuten duurde voor ik fatsoenlijk opde struisvogelzat viel ik er na minder dan een halve minuut alweer af. Ook Jos is gevallen: 216 meter welteverstaan. Gelukkig had hij een touwtje om zijn enkels. Geinteresseerden kunnen zijn sprong van de Bloukransbrug op dvdkomen bewonderen op Veldstraat 1.

Na een paar dagen Port Elizabeth met de bus doorgetuft naar onze eindbestemming, Grahamstown. Paulien keek er naar uit en Jos zag er tegenop. Voor mij erg leuk om te laten zien waar ik nu precies rondhuppel. En natuurlijk waar ik precies woon: in een oude gevangeniscel. Het zal daar vannacht wel wateenzaam zijn want de afgelopen nachten hebben we hier knus met z'n drieen geslapen!

Een vierde matras had er makkelijk ingepast! Alleen helaas alle kippen niet dus papa was er niet bij.Ik heb hem wel gemist! Vooral op het moment dat het in een restaurant tijd werd de rekening te vragen... Het is hier de gewoonte om met die rekening ook pepermuntjes te serveren.Bij onze rekening dus drie pepermuntjes.Tot op de laatste dag van de vakantie heb ik gedacht: 'ze zijn een pepermuntje vergeten'!

Onder het mom van 'vakantie' vonden Paulien en Joshet ook in Grahamstown een beter ideeom uit eten te gaan, in plaats van zelf te koken...Ikverdenk ze van een lichte vorm van bacterie-vrees! Nergens voor nodig want behalve een paar armen vol ondefinieerbare kriebelende bultjes en een mooie herinnering hebben we niks aan de vakantie overgehouden!

PS. Met alle felicitaties (die iknu pas kan lezen), voel ik mevandaag weer een beetje jarig! Dankjewel!!

Reacties

Reacties

Mieke Dekkers

Tsja Milou dat is even de andere kant van afscheid nemen: achterblijven. Eerlijk gezegd slik ik ook even achter mijn computertje. Ik proef wel meteen weer het enthousiasme om verder te beleven, te proeven, te ruiken en goed rond te kijken.
Nu even alle aandacht richten op een essay'tje van 3000 woorden, (goede afleiding)... en straks weer verder genieten als de school weer begint.
Liefs van Mieke.

Marianne

Hè Milou... kan me voorstellen dat achterblijven op zo'n moment he-le-maal niet leuk is. En dat het toch niet echt compleet voelde zonder je vader erbij. Maar ik ben ervan overtuigd dat die van een afstandje heel hard aan je heeft gedacht :), toch?

Ik ben héél benieuwd naar foto's van jou op (of naast?) een struisvogel! En pff, durfde je te kijken toen Jos ging springen? Whaaa.

Succes met je essay! Liefs, x Marianne

greet

Ik heb hierop maar èèn reactie.....Ik wil ook!!!
ik ben al bij Paulien geweest om alle spannende verhalen aan te horen.geweldig!
goed van Jos om te springen,ik zou het dood eng vinden.veel plezier nog voor de rest van je verblijf..enne...studie ze
kusjes Greet

kathrine

heel mooi verhaal milou!! helaas kan ik weeeer niet al je foto's bekijken, maar dat doen we onder een kopje koffie (of wijn, of whisky, of jou chocoladelikeur) als we allemaal weer terug zijn! Ik mail snel terug, mis je!!

Liefs kath

Henny Driessen

Milou, wat zullen jullie genoten hebben met z'n drietjes samen. Ik kan me voorstellen dat je je papa Jos in dit alles gemist hebt, maar des te meer kijk je ook weer uit om hem straks weer te zien. Nou meid geniet, werk, studeer ebn beleef het laatste deel van deze geweldige onderneming in Afrika. Ik ga bij Paulien horen of ze weer een beetje kan acclimatiseren op Puiflijkse grond en uiteraard hoe haar ervaringen waren en die van Jos daar ginds bij jou op bezoek.
veel liefs van Henny en Peter

Martine

Heej Milou, wat een fantastische verhalen weer! En de foto's.. wauw! Jullie hebben echt een droomvakantie gehad daar :)
Succes met je essay, of istie inmiddels al af, iig heel veel succes en plezier met alles daar nog!!

Kus Martine
ps. Die pinguins zijn echt te briljant :D

wencke

Milouuuu!!!!!

Wat een schitterend verhaal weer! En wat een leuke/mooie fotos!! Durfde je die van jou en die struisvogel er niet op te zetten;) Was namelijk wel heeel benieuwd:) Tof jonge, kan me ook niet voorstellen hoe ik daar op zou moeten blijven zitten:S Wow echt echt gevangenis joh. En jij bent nog wel zoon lief meisje!
Echt tof dat je moeder en broertje zijn langsgeweest. En ik kan me helemaal voorstellen hoe moeilijk het was ze weer te zien gaan. En dan ook nog zoon essay erachteraan.....Hoe issie gegaan?? Maar jullie hebben wel vet toffe dingen gedaan zeg! Dat canopy is zow gaaf he!! en die hangbruggen, ziet er stoer uit!

Mis je meis! Geniet nog flink daar he, en tot het volgend verhaaltje/mailtje!

veel Liefs!

Froukje

Hey Milou!

Wat ontzettend leuk om dit samen te kunnen delen met je moeder en broertje!!! Echt geweldig!!! De foto's zijn geweldig om te zien en de verhalen zijn prachtig!! Volgens mij moet je er wel echt geweest zijn om de gevoelens en alles wat erbij komt kijken te kunnen beleven!!!

Meid geniet er nog lekker van!!!! Voordat je het weet zit het er alweer op!!!!

Tot de volgende krabbels:D

Kus Froukje

Anneke

Hoi Milou, wat een mooi verhaal zeg...en de foto's...ontzettend tof daar.
Fijn dat jullie met zn 3tjes zo genoten hebben van het reizen, ondanks dat dat afscheid nemen lastig maakt...dat neemt niemand je meer af!!!
Ik verw8 bij thuiskomst in juli ook wel een wc rol nodig te hebben

Ans

Hoi Milou,

Een beetje laat....maar toch even een reactie op je laatste verhaal. Het is inmiddels alweer twee weken geleden dat je afscheid moest nemen van paulien en jos jr. Ik mag hopen dat je weer het dagelijks ritme te pakken hebt en druk bezig bent met je studie. Ik kan me voorstellen dat het even slikken was oftewel effe flink snotteren bij het afscheid. Hoort er allemaal bij......is helemaal niet erg hoor.
Wij hebben in het veld al heel veel mooie foto's gezien en natuurlijk de film met daarop de SUPERsprong van jos. Ik maar zitten wachten totdat jouw sprong kwam.....maar ja...als een struisvogel al een probleem is............
Hé meid studeer ze nog en geniet vooral!

lieve groetjes van ans en ad

Anne

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat slecht slecht slecht, ik ben helemaal vergeten een berichtje te schrijven voor je verjaardag, terwijl ik er wel aan gedacht heb(A) Nu ja, beter heeel laat dan nooit, alsnog gefeliciteerd. Wanneer kom je nu weer bij ons wonen? We missen je hier hoor!!!
Naja ik begrijp t wel zou ook liever in Zuid-Afrika vertoeven dan in deze rimboe die vll 94 heet;) Geniet er nog even van enne Tot snel

dikke knuffel Anne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!