vliegende tijd en blauwe heupen

We lopen weer gelijk! Maar toch ook niet helemaal. Het is bij jullie nu, net als bij mij, maandag ochtend half tien. Toch heb ik het gevoel dat 'tijd' hier niet hetzelfde is als in Nederland.

Afrikanen hebben de naam het allemaal rustig aan te doen. Dat geldt niet voor de Afrikaanse tijd, die vliegt! Aan het eind van deze week heb ik mijn eerste semester hier aan Rhodes University er al weer opzitten. Aan het eind van deze week zit in al twee maanden aan de andere kant van de wereld. Aan het eind van deze weekvlieg ik weer naar Kaapstad voor een vakantie metPaulien en Jos jr!!

Het wordt onderhand tijd daar voorbereidingen voor te gaan treffen. Ik ga zo eerst een zak was naar de 'cleaning ladies' brengen. In de hoop dat ik deze zonder vlooien terug krijg. Sinds twee weken ben ik weer vlo-vrij. Het is een stukje eenzamer maar toch bevalt het me wel.Die rode plekken van de vlooie beten stonden niet heel charmant!

Om toch een beetje kleur in het leven te houden heb ik nu blauwe heupen. Met dank aan de backpack die ik het afgelopen weekend tijdens de Alexandria hike heb meegesleept. Twee dagen hebben we twintig kilometer gewandeld. Nouja, gewandeld...

Toen ik het afgelopen weekend door het bos struinde, langs het strand kuierde, over de rotsen klom, door de duinen waggelde en doorhet zandploeterde heb ik me al afgevraagd hoe ik dat landschapin hemelsnaam zou moeten omschrijven.

Ik doe een poging:het appelkroostje van de appel die ik zaterdagochtend heb gegetenheb ik vanochtend hier in de prullenbak gegooid.Normaallaat ik hetzonder moeite achter in het eerste bosje datmijn pad kruist. Maar deZuid-Afrikaanse bosjes... die zijn gewoon te mooi om daar mijn afgeknabbelde appel in te dumpen.

Momenteel loop ik slechter dan de gemiddelde 90-jarige. Maar ik heb het er helemaal voor over.Klinkt allemaal overdreven? Zo snel ik tijd heb probeer ik wat foto's op de site te zetten..

Reacties

Reacties

kathy

Milou! ik mis je!
Maar je hebt het prima naar je zin denk ik zo, behalve die blauwe heupen dan.. hoeveel kilo had je meegesleept?
En foto's wil ik zo snel mogelijk zien :P
Meid ik zie je snel! (hier vliegt de tijd ook voorbij.. dus voor je het weet zijn we weer at home! Ben je op tijd thuis voor de nijmeegse vierdaagsefeesten?)

Marjolein

Wat een verhalen weer. Gaaf dat je naast je studie ook zulke tochten onderneemt!
Fijne vakantie volgende week!

Jos

Haha,
Ik hoor het wel weer. Doe je ook nog iets OP school? xD

Tot vrijdag
Gr.

Jos

Lotte

Hoi Milou,

Wat gaat de tijd snel! Dat je alweer twee maanden daar bent, niet te geloven! Leuk dat je nu foto's op je site hebt gezet. Een fijne vakantie volgende week met je moeder en broer!

Groetjes,
Lotte (Puiflijk)

Paulien

Nog 3 nachtjes slapen......

Tante Wil

Wat heerlijk zo wandelen in de vrije natuur,
Die blauwe plekken gaan weer weg, de herrineringen blijven.
Dus geniet er maar van.
Wij wensen jou een fijne vakantie met paulien en Jos.

Anneke

hej Milou, gaaf, goed, super bezig joh daar.
Niet aan de tijd denken, da's sonde van de tijd ;)

Marianne

En je beweert dat de foto's lang niet zo mooi zijn als in het echt??? Wow! Ik kan het bijna niet geloven, maar als jij het zegt...
Ik ben weer onder de indruk. Je bent een bikkel!
Dikke kus vanuit Nederland :)

Froukje

Hey!!

Het ziet er weer super uit!!! Geweldig joh!!! Ook leuk dat je lekker nog kunt genieten samen met jullie mam en Jos.

Heel veel plezier!!!

Kus Froukje

Marlies

Wat een leuk verhaal weer, en mooie foto's!
Lijkt wel een beetje op de zanddunes van Namibie..Mooi hoor! :D

Heel veel plezier met je moeder en Jos! Geniet ervan en laat ze maar lekker veel van dat super mooie land zien! Weet je al wat je met ze gaat doen? Is het de garden route geworden?
Geniet ervan met z'n drieen!
Kus Marlies

Jenny

Hallo Milou,
Krijg net een mailtje van mijn moeder met een link zodat ik op jouw site kan komen. Wat bijzonder allemaal, prachtige foto's. Inderdaad ook knap dat je de moet op kunt brengen om te studeren!!! Hoe gaat het met je verstandskiezen? Balen hoor, heb misschien nog een tip, weet alleen niet of je daar iets aan hebt in Afrika. Als je ergens bij een soort appotheek waterstofperoxide kunt halen met wat gaasjes. Is het verstandig omdat als je natuurlijk nog last hebt een aantal keren per dag de gaasjes nat te maken met het waterstofperoxide en dan tussen de kiezen een daarop kauwen, niet doorslikken. hopelijk is dit niet nodig en gaat het goed met je kiezen. Lieve Milou heel veel succes en heel veel plezier, groetjes aan Pauline en Jos.

Johan en Wil

Milou,

Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en 'n paar dikke zoenen van ons

Mieke

Ik wacht nog maar even met je te feliciteren, maar alvast de groeten aan Paulien en je broer en een geweldige vakantie samen toegewenst.
Groetjes Mieke

greet

He die miloutje,van harte gefeliciteerd met je verjaardag. super he dit zo te kunnen vieren in zo'n mooi land. En dan nog wel in bijzijn van paulien en jos.
geniet er van. Ik had graag daar een drankje op je verjaardag genomen,maar helaas...
trouwens niet zeuren over die blauwe heupen,heb je geluk dat je een goede backpacker hebt anders was het nog erger geweest!!
heel veel knuffels vanuit Ewijk
Theo en Greet
AL EEN LEUKE VRIEND OPGEDUIKELD DAAR?!!!

henk-marga en kinderen

lang zal ze leven , lang zal ze leven in de gloria, in de gloria hiep hiep hoera/ 2 violen en een trommel en een fluit, en Miloutje die is jarig en de vlaggen hangen uit/ ei, ei, ei, en wij zijn zo blij, Miloutje die is jarig (geweest) en dat vieren wij,ei,ei./
Nou Milou van harte proficiat nog met jouw verjaardag en wel deze keer in Afrika! Waarschijnlijk zit je nu in de jeep of lig je in zo'n knus tentje met z'n drieën onder de afrikaanse hemel, super toch!!!Om nooit meer te vergeten!
Bedankt weer voor je leuke verhaal met foto's ,geweldig wat je daar zo allemaal doet, geniet er maar lekker van, ondanks het afzien in de hitte, of lichamelijke ongemakken!!
Ik weet niet wanneer je dit weer leest, maar nog een héle fijne trip gewenst samen met Jos j. en Paulien!!!!!!

Groetjes van ons allen uit Winssen

inge

he milou,

leuke foto's, ziet er gezellig uit! Nu weer lekker aant rondtrekken toch?
En natuurlijk nog super gefeliciteerd met je verjaardag, weer een jaartje erbij!

X

Anneke

Heej Milou,

tof zeg, zijn Paulien en Jos er nu? en op je verjaardag dus? Gaaf, lekker samen rondtrekken nu dus?
Geniet ervan!

Jan

Hallo Milou, Pauline en Jos,
Ik ben wel een week te laat met deze mail, maar alsnog: my gelukwensings vir jou verjaarsdag.
Waarom te laat? Och, de computer had een dag of 10 totaal geen zin om te werken, maar ik ben eens kwaad geworden, heb hem vermanend toegesproken, heb zijn centrale zenuwstelsel eens flink onder hande genomen en nu is ie weer zo mak als een lammetje. Je foto’s geven een leuk beeld van je omgeving. Milou, je moet je toch niet te druk maken over appelkroosjes, vlooien, verstandskies en je conditie, want bedenk wel: alles sal reg kom!!!
Groeten uit Appeltern, Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!