Een verstandskies en een stortbui

Het dringt nog steeds niet helemaal door dat ik in Zuid-Afrika zit! Grahamstown is een echt engels stadje. Zo snel je hier weg bent zit je wel meteen in de bush van Afrika. Maar zo makkelijk kom je hier niet weg!Ik had mijnOV kaart wel thuis kunnen laten...openbaar vervoer bestaat niet!!

Misschien maar goed ook, anders zou de verleiding veel te groot zijn om, in plaats van ijverig te studeren, gewoon te gaan rondreizen! Ik volg hier nu de vakken journalistiek, geschiedenis enwereldmuziek. Vooral die laatste is leuk! Ik kan al bijna de regendans!

Het ritme van de regendans heb ik dus wel te pakken maar ik moet nog echt eventjes in het studieritme komen. Vooral het vele lezen valt niet mee! De bieb is niet de meest aantrekkelijke plaats om te gaan zitten als het buiten dertig graden is!

Toch lijkt het er wel op dat ik hier wel 'verstandiger'word. Ik ben nog geen twee weken in Grahamstown en mijn verstandskies komt door! Ik heb inmiddels het visitekaartje van de tandarts. Ziet er professioneel uit, maar dat belooft natuurlijk niks! Ik hoop dat ik het niet nodig heb!!

Gisteren had ik toch even een moment dat ik besefte dat ik niet meer op hollandse bodem rondhuppel. De olifant die ons de weg versperde droeg daar zeker aan bij. We waren eigenlijk opzoek naar neushoorns maar die olifant vond ik een goed alternatief!Onze tocht door het wildpark begon zonnig toen we om vijf uur 's middags vertrokken. Een uurtje later was het pikdonker. Vijf minuten later stortregende het.

Dat is nog eens wat anders dan dat eeuwige gemiezer in Nederland. Sta je daar in het donker. In de stortregen, ergens in de bush van Afrika. Bij iedere bliksemflits zie je de contouren van het landschap. En het gedonder lijkt wel vanuit de aarde te komen. Heel bijzonder! Voor een keer vond ik het niet erg dat ik door de regen totaal doorweekt raakte!

Reacties

Reacties

Marjolein

Wat een verhaal, zo'n reis door het wilpark! Lijkt me gaaf.
Succes met studeren en ik hoop voor je dat je niet naar de tandarts hoeft! Mijn verstandskies zit er al twee jaar zonder dat ie problemen geeft. Dus wacht dan maar mooi tot in Nederland met hem laten trekken (als dat al nodig mocht zijn) ;).

Groetjes Marjolein

De Dekkertjes uit Lauwe

I'm singing in the rain....
Nou dat komt helemaal goed jôh, het verstand groeit bij jou.
Groetjes uit Lauwe.

Rik

Sorry voor me moeder.
30 graden :D. Dat is echt superchill.

En een real-life olifant!! Echt heel erg stoer.

Rik

Tante diny

Milou geweldig dit allemaal mee te mogen maken,
pakken ze in iedergeval niet meer af!!!!
Lieve groetjes Diny

Paulien

Ja Milou, dat krijg je met al dat "geregendans", dan houd je het niet droog!! Hier dreigt het lente te worden, het zonnetje is er al nu de temperatuur nog.
Is mis je wel met "de rondjes veld" maar nog vier weekjes slapen en dan lopen we samen een rondje Zuid-Afrika.
Een dikke zoeloelippenkus terug van je moeder

Anne

Hey Milou,

Klinkt echt fantastisch, leuk joh dat je het zo naar je zin hebt, dat studeren komt ook wel goed, nog even acclimatiseren denk ik ha ha.
Maar wanneer komen de foto's? Ben benieuwd!!

dikke kus Anne

Henny Driessen

Hee, stoer ding uit Puiflijk. Zo dat heb je toch maar mooi gefikst, een reis naar en verblijf in Afrika. Een tijd van ervaren, studeren, groeien (niet alleen van een verstandskies) genieten, beslissingen en verantwoordelijkheden nemen spannend en ontzettend inspirerend een prachtig rugzakje met ervaringen. Milou slurp het op geweldig. Veel liefs en houd me op de hoogte

Els

Hey Milou! Echt geweldig.. ff een olifantje op de weg, tja dat kan natuurlijk ook! Hoe is het in je cel? Nog bezoekjes gehad van enge vleermuizen? Maar waar blijven nou de foto's.....? :D

Froukje

Hey verstandige Milou!!!

Hoop dat je geen last van het verstand krijgt haha. Echt super joh wat je allemaal mee maakt!! Hier zie ik alleen nog steeds een Bart en een Sous op de straat en daar mag ik het mee doen:(:P. Ik zie hier iemand jou schrijven over foto's, maar ik ben ook wel heel benieuwd!!:D

Maak er nog heel veel moois van!!!! En denk eraan bier en buikdansen is denk ik best lastig;)

(K) Froukje

Wencke

Meisje! Wat een toffe verhalen! En wat maak je daar veel mee zeg! Super! Een olifant als vervanging is zkr niet verkeerd;) En die regendans moet je ons wel leren he als je terugbent! En dan ook echt in de Hollandse regen! Hopelijk blijft die kies van je nog ff op zn plaats! Geniet ervan mil en ik blijf je volgen! we contacten!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!