Zuid-Afrikaanse herfst!

Eigenlijk lijkt Zuid-Afrika verdacht veel op Nederland. Het is hier nu herfst en dat betekent: regen! En niet zo'n beetje! Het water stroomt bijna door de straten! Groot verschil is dat het weer hier in vijf minuten totaal om kan slaan. Het is dan ineens weer tropisch!

Vandaag ook weer 'hottie hottie'. Ben blij dat ik even in de computerzaal van de uni zit! Hier is het lekker koel! In ons hostel is nog geen internet helaas. Er moeten alleen nog een paar draadjes worden aagesloten. Maar ik heb vernomen dat dat twee jaar geleden ook al zo was dus ik vrees 'n beetje!

Inmiddels heb ik mijn eigen cel in onze oude gevangenis! Inclusief tralieraampje! In de winter wordt dat dus bibberen maar nu is het nog geen probleem. Nouja, geen probleem.. Ik lag gisteren bijna te slapen toen ik ineens een vreemd geluid hoorde: 'krrrts krrrts'. Nou, ik heldhaftig m'n bed uit, lamp aan en op zoek naar de boosdoener! Die was snel gevonden. Als een idioot scheerde er een vleermuis door mijn kamer! whaaaaaa! Door dat leuke tralie-raampje naar binnen gekomen! Net toen ik een plan had om dat beest weer naar buiten te werken was-ie ineens verdwenen!! Nouja, ogen dicht, slapen en hopen dat die vleermuis niet bij me in bed kruipt!

Hostel is verder heel gezellige puinzooi! Meeste studenten wonen hier in residences op de universiteit en zijn enigszins in shock als ze horen dat wij in the old jail zitten. 'Hoe houden we het daar een half jaar uit?' Ik denk dat dat wel goed komt. Als je niet van rust, reinheid en regelmaat houdt is het goed te doen ;) Ik zal proberen snel wat foto's te uploaden.. want ik kan eigenlijk niet uitleggen hoe het precies is. Je moet het zien!

Reacties

Reacties

Marjolein

Alweer een update! Geweldig!
Het lijkt me wel een extra speciale belevenis om, wanneer je in het buitenland studeert, in een oude gevangenis te wonen. En ach dat tralieraampje: je kunt er vast wel wat voor knutselen in de winter (of nu al, als lijkt dat je elke nacht bezoek krijgt van vleermuizen ;)).
Groetjes!

Jos

whaha Rust Reinheid en Regelmaat.. zoals er in het boekje staat.. zal het cker niet zijn nej :P

ach en dat weer is wel fijn.. als je van een beetje afwisseling houd.!

Ciao

Froukje!!

Hey!!!

Leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt:D:D Die vleermuis houd het lekker levendig;) Huisdier hahaha.

Geniet ze!!

Kus mij

oma

Hallo Milou, jammer van ons telefoontje. Volgende week goed beginnen met leren.
Doe je best!!
liefs Oma

Tante Wil

Hey Milou,
Gezellig weer 'n verhaaltje, Als het nachtelijk bezoek bij een vleermuis blijft, kan het door de beugel.
(Grapje)

Tante Wil

wencke

Miloutje!
Goed om wat van je te horen vanuit het zeeerr zonnige zuid afrika zo te lezen:) Haha en hoe grappig verhaal over die tarzan. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de fotos hoor;) Robbeneiland....bijzonder! Jij zult daar idd ook wel geregeld last hebben van enge beesje. Meisje, geniet van alles daar en alle nieuwe indrukken! maar daar ben je volgensmij al volop mee bezig! Veel plezier en succes daar!! We contacten! Mis je.
Liefs

Ans

Ha, die Milou,

Zo ver weg en toch dichtbij...
Ik heb je verhalen gelezen. Je hebt al spannende dingen meegemaakt... van die vleermuis.... Dat is net iets voor jou....lekker griezelen.....
Dit is nog maar het begin........dus houd je ogen goed open.....je weet nooit wat je allemaal nog tegenkomt...
Geniet en studeer ze....

Ad en Ans.

Anneke

hej Milou, aaah, da's nog eens wat anders....een huis-VLEERmuis!
Klinkt allemaal wel heldhaftig hoor, leven in de 'old-jail' ! ik geloof dat ik me daarbij vergeleken in een paleisje moet wanen met mijn aftandse kamer op de campus hier.
Ik stuur je bij deze direct een paar stralen zonneschijn vanuit Bordeaux!

Martine

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat!
Haha, die vleermuis, wat denktie wel zomaar in je kamer vliegen ;) Ik vind je een held dat je hem hebt verjaagd!
Kus

Inge

joh milou,
haha vet gaaf een lief vleermuisje in je kamer, daar ben je toch niet bang van.
al mooie international partiiieees gehad?

xxx

Walter Post

Je bent op je bestemming, merk ik: een cel en vleermuizen? Hee bedankt voor de noten, we hebben ze onlangs flink gebruikt. Tot ziens misschien, groeten van de redactie in Tiel

Kristel

Ha Milou,

Je bent er nog maar een paar weekjes en volgens mij heb je nu al meer meegemaakt dan de gemiddelde reiziger :P Ik zou me trouwens doodschrikken met zo'n beest in mijn kamer. Ik ben benieuwt naar de foto's en je volgende avonturen!

xx

Fred en Mieke

Ha die Milou, dappere vrouw met vleermuis. Leuke titel voor een short-story trouwens.
Zo, de eerste week zit er bijna op. Hopelijk heb je je draai een beetje gevonden. Erg leuk om je belevenissen zo te volgen. Je icoontje staat op ons bureaublad. (ook bij mijn vader en moeder trouwens).
Ga je nog carnavallen daar? Hier staat de taxi al klaar om je maffia-neef en gîn-gemauw-nicht naar de verschillende festiviteiten/optochten te vervoeren.
Alaaf, de Dekkertjes.

Marianne

Wij Willen Foto's! Wij Willen Foto's! (want jij hebt nu ook onze carnavalsfoto's ;)! We hebben je echt gemist hoor :(...)

Froukje

Hey!!!

Wat onzettend mooie foto's weer!!! GEWELDIG!!! Lekker nog aan het genieten van de natuur lees ik;) Per paard!!! Super hoor!!!

Geniet er nog maar goed van!!!

Kus Froukje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!